top of page

היי, כאן רן מנדלביץ. הסיפור מתחיל אי שם בשנת 2004... עולם השיווק התנהל באופן מסורתי, מזה שנים ארוכות. רק כדי לרענן את זכרונך, שיווק מסורתי, מתייחס לפרסום בעיתונות מקומית וארצית, שילוט חוצות, פליירים בתיבות דואר ותלי דלת (המון!), דפי זהב, רדיו מקומי ובעיקר ערוצי TV ותחנות רדיו ארציות (לחברות גדולות, עשירות בתקציבי פרסום ומחזיקות משרדי פרסום מובילים). כן, mass advertising בלבד, ללא פילוח, ללא סגמנטציה, ללא מיקוד בלקוח וללא הבחנה בין לקוחות קיימים, חוזרים, נוטשים או חדשים.

 

באותה תקופה דרך אגב, קמה Facebook וזמן קצר לאחר מכן YouTube וחברות נוספות, אשר היוו את הבסיס לעולם השיווק הדיגיטלי, כפי שאנו מכירים ומכנים אותו היום. 

 

עוד משהוא קרה באותו הזמן… הקמתי את סוכנות הפרסום הראשונה בישראל, להקמה וניהול של מועדוני לקוחות (בלבד!) לעסקים קטנים ובינוניים, באופן של מיקור חוץ.  

באותה עת, ניהול מועדון לקוחות בעסק, לעסקים ותיקים (לא חדשים), יכול היה להוות את ערוץ השיווק / פרסום, הבלעדי והיחידי בעסק. כזה, אשר מייצר הכנסות בקמה מידה מטורף, יחסית לכל מה שאנחנו מכירים היום. כן, channel יחיד, אשר מייצר 40% מהמכירות בעסק.  

למרות כל זאת, היה ניתן לספור על יד אחת, את כמות נק' המכירה, הרשתות הקמעונאיות והמותגים בישראל, אשר ניהלו מועדון לקוחות, באותה התקופה.  

 

השנים 2004 ועד תחילת העשור הקודם, היו תור הזהב של מועדוני לקוחות בישראל. כמעט כל הרשתות הקמעונאיות בישראל באותה תקופה ומספר רב (יחסית) של נק' מכירה בודדות, פנו להקמה וניהול של מועדון לקוחות בעסק. בשנים אלו, ליוויתי במסגרת החברה שהקמתי, את מרבית הרשתות ונק' המכירה המובילות בישראל, במסגרת הקמה וניהול של מועדון לקוחות בארגון.  

 

המתודולגיה של תוכניות הנאמנות ושל מועדון לקוחות בכלל, כפי שהיתה נהוגה אז ועד היום בישראל, פותחה, תוכננה ויושמה לראשונה על ידי, באותם העסקים. הלקוחות אשר ליוויתי במשך השנים הרבות, מכנים אותי Loyalty Doctor. כן, דוקטור לתוכניות נאמנות, בעיקר ברשתות קמעונאיות. היום, הנושא רחב הרבה יותר ומתייחס גם לחווית לקוח, מסע לקוח, שימור לקוחות (נושאים שאגע בהם בהרחבה, בכתבה נפרדת).  

 

החל משנת 2012, עולם השיווק הדיגיטלי בקרב עסקים (בכל הגדלים, בישראל), החל לצבור תאוצה מרשימה. היום, אין עסק שלא פעיל ומשתמש (לפחות בחלק) מכלי השיווק, הניהול והבקרה הבאים: שיווק ברשתות חברתיות, Google ads, SEO, eCommerce, Google my business, google analytics, search console, YouTube ועוד.  

 

הכלים הנ"ל, הינם חיוניים לשיווק דיגיטלי על כל רבדיו, להחדרת מותג, לגיוס לקוחות חדשים, ביצוע מכירות ועוד.  

אבל, וזה האבל הגדול, עלות ה CPA cost per acquisition, גבוהה פי 5 ויותר מעלות שימור לקוח קיים. יתרה על כך, לקוחות נאמנים רוכשים ב 67% יותר, מלקוחות חדשים.  

 

נכון להיום, עלות גיוס לקוח חדש בזירה הדיגיטלית, היא יקרה. מאוד. גם בכסף, גם במשאבים וגם בזמן.  

 

במקום להתעלם מהמידע, הנכסים והלקוחות שהעסק צבר ולנהל את הזירה הדיגיטלית, באופן נפרד מהפעילות העסקית הקיימת (זה קורה כל הזמן!), הדרך הטובה ביותר לשלב בין העולמות, בכדי להחזיר את הלקוח לבצע רכישות והזמנות נוספות. זה מעולם לא היה קל יותר, גם בגלל המעבר המהיר של הלקוחות לרכישה On-Line באתרי eCommerce.  

 

במידה ואתה זקוק למומחה בתחום שימור הלקוחות ושיפור חווית הלקוח בעסק, offline & online, כזאת אשר משאירה ללקוח טעם טוב וגורמת לו לחזור שוב ושוב. ו...בשורה התחתונה, תורמת לשיפור שורת הרווח בכ 30% בממוצע, דבר איתי.

bottom of page